søndag 23. november 2008

Mannens frisyre...


Hva i allverden er det med oss menn og hår? Hva er det som får gutter/unge menn til å fryse fasongen på håret i 16-20 års alderen, for så å falle tilbake til akkurat den fasongen livet igjennom?
Se på din far for eksempel - har han ikke en mer eller mindre velykket variant av Elvis sin helt suverene manke? Og du selv, da, hvordan står det til med din sveis? Javisst, du har eksprimentert, farget og fjollet deg, så du rødmer bare ved tanken. Men det tar ikke lange stunden før du med litt kyndig egenpleie, ender opp mer eller mindre som før - heldigvis.
Det merkeligeste av alt, har jeg lagt merke til nå etter jeg ble 40, mannfolk smyger fasongen stadig nærmere sin fars variant, jo eldre de blir. I mangel av ord kanskje, "du ser jeg er lik deg på håret fatter - klart jeg er glad i deg" Fantastisk!
Det har jo sine praktiske sider også; gudhjelpe meg hvor damene og de frenetisk homofile sliter med såten sin, mens vi kan riste litt på håret og kline til med lim, så er vi klar. Hvem har ikke sett det skrekkslagne blikket til en dame som ikke får alle stråene til å ligge akkurat der de skal? Vi kan antagelig være glad for vår konservative enfoldighet, hadde vi vært like på dette punktet så hadde vel helvetet brutt ut før hver eneste festlighet (som om ikke den psykologiske thrilleren rundt antrekket er nok). Det hadde ikke gått, rett og slett.
Det er intet mindre enn utrolig at vår herre var så til de grader grundig i sitt skaperverk, at han til og med tok hensyn til slike detaljer. Jeg innser nå at jeg indirekte har gitt kirken solide argumenter mot de homofile. Denne slår - jeg ser det - det var aldeles ikke meningen.

2 kommentarer:

JAN HUGO sa...

Jeg er imponert over syferdighetene dine. Her i huset må vi nok støtte oss 100 % på svigertiger.. Jeg er flere ganger blitt reddet fra det holdet. Slik er det å være travelt opptatt fra tidlig til kveld. Keep up the good work! Morsomt :)

TITAN sa...

Det er veldig kjekt rett og slett - du burde prøve :-)