lørdag 27. mars 2010

Har du sjekket.......


talentene dine?

Eller vandrer det rundt en stor dikter, en sanger, en pianist, en maler eller kanskje til og med verdens raskeste mann der ute som ikke vet om seg selv?

Det gjør nok det. I hundretusenvis, i millioner!

Selv tenkte jeg skulle sjekke meg selv før støvet innhenter meg - kankje finner jeg ikke et eneste talent som er verdt å forfølge. Det er jo nedsiden da - at jeg undersøker og finner at jeg er 100% talentløs.

Det er det vel ikke mange som er vil jeg tro - så det er da noe...

5 kommentarer:

Mathildes Eden sa...

Hei Titan!

Ble aldri så lite nyskjerrig på hvordan du skal kartlegge talentene dine? Hvem skal bedømme om du er talentfull eller talentløs? Det er altfor mange som opphøyer seg selv som eksperter på talent, enten de opptrer i media eller i det offentlige.Tro at du er noe- da blir du noe! Begrenser seg kanskje litt, hvis du tror at du kan synge og så kan du egentlig ikke det. Blir litt plagsomt for omgivelsene kan du si. MEN, uansett det kan bli spennende å være vitne til utprøvelser av dine eventuelle talenter fremover. Før støvet tar deg altså....

TITAN sa...

Ja, hvordan går man frem, et solid spørsmål. Det mest åpenbare er selvsagt å begynne der man aner håp. Begynner man med tindebestigning og lider av høydeskrekk vil det ikke bare ta lang tid å komme til indrefileten i seg selv, men en vil vel også svi av alt kruttet før moroa begynner...

Når det gjelder bedømmelsen er jeg gammeldags og særdeles streng med meg selv - her nytter det med andre ord ikke at min kjære mor synes jeg har levert sakerne.

Anerkjennelse fra de fremste - kan eventuellt (og kun) erstattes av et betydelig publikum hvis det nå dukker opp et talent som tiltrekker seg publikum.

Du vil med andre ord ikke høre fra meg etter at jeg har laget en pen figur i rosa trolldeig.

Anonym sa...

Talent er en sak - suksess er noe helt annet. Jeg vet om folk som har hatt utrolig suksess uten at talentet innen fagområdet de bedrev har skrevet seg inn i historien som bragder. andre har hatt enormt talent, men suksessen har uteblitt og hvor de med sitt navn og bidrag har sunket stille hen i historien. Og hvem er det vi søker anerkjennelse fra? Den faglige elite? Horder av "Hvermannsener" - duger ikke det? Vi kan jo la Kjell Hallbing tjene som eksempel.

TITAN sa...

Kloke ord der anonym. Men om ikke annet må vi vel gi middelmådighetene med "utrolig suksess" applaus for sitt fenomenale talent for sukssess?

Jeg har vaklg med to mulige metoder for bedømmelse så får vi nå se...

Anonym sa...

Mmmmm...hvorfor ikke gjøre storeslem og gå for suksess på begge arenaer. Ære og berømmelse for dine faglige kvaliteter, samtidig som klingene mynt strømmer inn i kassen - og uten for hotellrommet står fansen klar for å få autografen?