mandag 3. november 2008

It`s time II




Jeg liker mine ting og passer godt på dem. Men her ligger det to rekvisitter som jeg nå har bestemt meg for at skal få lov til å hvile i fred. Det er min Chevalierbukse og mine gamle franske støvler. Begge del av en større investering jeg gjorde i nødvendig utstyr for en nyslått jeger, i 1994.

De gjorde sin siste innsats i helgen da de påført sin eier travet rundt i heiene på Jelsa i Rogaland. I et nydelig vær med maksimale forhold, klarte jeg også å felle en flott bukk. Så radarparet fikk en verdig avslutning etter lang og tro tjeneste.

Og selv om jeg vil savne de gode gamle, gleder jeg meg vilt til å handle nye godsaker som jeg skal fylle med minner og opplevlser fra tunge og lette stunder i fjellheimen og andre heimer på min vei videre...

Ingen kommentarer: