mandag 13. oktober 2008

Det går mot siger - tror jeg..

Som fordums spreking, faller jeg hele tiden tilbake til gamle fornøyelser som dreier seg om å utsette kroppen for utfordringer den hadde glemt var påkrevd. Den protesterer tildels høylytt, litt etter hvor lenge det er siden sist, men gir seg som oftest. Oppe i kontrollsenteret fungerer det motsatt, der kommer protestene etterhvert som tiden går, uten at kroppen får kjørt seg.

Dette er forsåvidt en grei ordning, selv om jeg skulle ønske at kontrollsenteret opprettholdt et kontinuerlig press. I år slakket det av i februar, med det resultat at kroppen gasset seg og hadde fete tider helt frem til 21. juli.

Da var det brått slutt, og kontrollsenteret tok i bruk sin skarpeste våpendrager -konkuransemannen eller "barnet" som ikke tåler å tape.

Den spreke sersjant-datteren (21)fikk en todelt veddemåls pakke;

i) Førstemann som innen 31/12 oppnår 15% forbedring på 3000m

ii) Førstemann som innen samme dato går ned 10% i vekt

Vinner heder og ære og 1000 kroner pr. del, hvor pengene selvsagt er helt underordnet...

I går 12/10:

Ned fra 94,4 kg til 85,9 kg, kun 1 kg fra seier..

3000 mtr ned fra 13,55 til 12,37 (i blæst og regn) - vinner på 11:45

Jeg tror det går mot siger, men aner ikke status på avkommet som streber livet av seg oppe i Kirkenes - det tenker jeg mye på når 4x3 øktene nesten tar knekken på meg...

Update 19/11:

Sorry RC, men i dag veide jeg kun 84,4 kg og har da gått ned nøyaktig 10 kg og sigeren er min på det feltet - skal du ta meg på løpingen så må du bruke gubben som hare og rase ut i løypene fortere en fanden! Lykke til begge to.

1 kommentar:

Anonym sa...

Siger ja.. det skal vi nå se på. Blir spennende å se når jeg kommer hjem hvem som klarer seg best:)
Jeg Har eldigvis klart å strebe meg noen runder jeg og, skogsløyper og tredemølle er virkelig snasent. litt kompensering med kos og kake må til. så blir spennende. sku nesten dradd sammen familien og tatt en felles løping i juletider. da snakker jeg så klart om den spreke delen av familien! lykke til enn så lenge ;) fallis