onsdag 19. november 2008

Litt smålubben, overvektig, feit som en julegris? Les her!


Det er mange flotte, herlige, ja, rett ut sagt nydelige mennesker, i kategorien over - selvsagt er det. Og det er mange som nyter å være i den kategorien, og antagelig enda flere som er svært glad i de som er i den kategorien . Jeg skriver dette først her nå, så ikke noen skal være i tvil om akkurat det, og ende opp med å rote mitt innlegg inn i den sykelige slankehelvetemaren som rir store deler av verdens friske befolkning.

Jeg vil bare påpeke noe jeg har funnet ut, og som antagelig kan komme til å vekke litt oppsikt i det ganske land. Det er altså rene trylleformelen - og jeg vet hva jeg snakker om, for jeg har prøvd den selv.

Jeg hadde sneket meg inn i kategorien som det snakkes om i tittelen, og jeg kan bekrefte at jeg ikke er i kategorien i første avsnitt - det kledde meg slett ikke og jeg hadde ikke godt av det. Jeg ønsket med andre ord å returnere til mitt tidligere jeg, sånn rent fysisk. Jeg grov frem bilder og sjekket gamle minnebøker, og regnet fort ut at mitt ultimate fysiske jeg, var ca. 15 år gammelt og minst 10 kg lettere. Det er selvsagt et hav av ting jeg ikke hverken kan eller vil gjøre noe med, men å slepe på 10 kg for mye - det gidder jeg ikke!

Som en utenomjordisk fleskus, strente jeg til verket med å finne meg en metode for å kvitte meg med alt jeg ikke lenger ville ha - som om jeg var ankommet denne planeten i går. Helt åpent sinn - alt er interssant, alt like riktig, alt undersøktes. Det første som slår en utenomjordisk fleskus, er at det han vil finne ut av, er en utrolig viktig sak. Det er det ingen tvil om, antagelig den viktigste i verden. Det står om den absolutt overalt og hele tiden - alle snakker om det, og er opptatt av det. Det er utrolig komplisert, helt vanvittig vanskelig - alle har hver sin løsning, alle har forskjellige metoder.

Det eneste alle ser ut til å ha felles, er at de ikke får det til - fordi det er så utrolig komplisert. Det de vil ha vekk, blir ikke vekk, eller det blir bare borte en liten stund, før det kommer igjen, og da kommer det i enda større mengder. Akkurat det er det mange som vet.

Metodene som nevnes er; Strøm overalt - masse strøm. Boblende bad, damp, gulerot, GretheRot, Kli, Fedom, havregrøt m/vann, ikke poteter eller melk, men sinnsvakt med vann - 2 liter i timen, minst. Gjørmebad, sex - orgie er aller best. Å løpe. Nei å gå! Litt fort, ikke for fort, akkurat passe. Svømme laaaangt og ta laaange tak, helst over en kanal. Penger - mye penger er bra, da kan du suges, klippes og limes. Fatburning - brenning antar jeg. Utrolig mye matematikk her, og fremmedord som fleskusen ikke forstår, men det er jo som nevnt, sinnsvakt komplisert.

Stumpet til slutt over en som sa det var lett, såre enkelt sa han...

Det var kun et enkelt regnestykke, sa han, ekstraflesket er energi kroppen har lagret, fordi du har fyllt for mye på tanken. Du må fylle mindre på tanken. Hvis du også finner på noe moro som bruker mer energi (ragge litt eller noe slikt), så forvinner lageret fortere. Det som du fyller på, må med andre ord være mindre enn det du bruker - lenge nok til at lageret tømmes.

En urgammel og såre enkel metode - så den testet jeg. Spiste mindre og løp mer. Simsalbim - 17 uker, 10kg. Som fot i hose - det var ingen lidelse. Vi vet ikke hva lidelse er, vi som ikke har vært i krigen en gang...

Så du - ja, du der, som ikke tilhører de flotte i første avsnitt, ta deg sammen menneske - for Guds skyld, cut the crap rett og slett.

1 kommentar:

JAN HUGO sa...

Strålende bra filosofert. Veldig enkelt, men likevel så vanskelig :) Det var som om jeg skulle skrevet det selv. Keep up the good work!