mandag 3. mai 2010

Treningens lite omtalte bivirkning...



Man hører overalt hvor man trakker og trør i dette mer eller mindre gørrkjedelige konforme samfunnet vårt hvor hvor viktig og bra det er med trening. Hvor lett alt blir når man er i god form og hvor glad og spretten en blir både sent og tidlig...

Og det er jo sant og jeg jammer jo selv ned enhver stakkar som viser litt interesse med alt dette positive.

Det jeg ikke sier er at man blir rett og slett SUR av ikke å få trent. Det er forjævlig, men slik er det. Og sure folk er jo det mest bedritne som fins. Tenk der vagger en rundt og er i topp form, har alt en trenger og vel så det så er en sur fordi en ikke får løpt litt i ring eller hippset på noen stål klumper.

Hæ?!, noe så grenseløst talentløst! Klarer jeg ikke venne meg av med det bærer det rett til India på en eller annen fylling for å samle plast til livets opphold sammen med etpar millioner andre som har grunn til å være sur!

Også publisert på den traurige treningsbloggen min - for dem som ufrivillig forviller seg inn der.


God natt - for pokker!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nah, Titan - ta det ikke så tungt. Trening er som all annen kroppslig stimuli - det skaper avhengighet! I dagens samfunn er trening en anerkjent avhengighet og vi ser opp til alle de som halser rundt på sin daglige økt. Ord som utholdende, pågående, tøff etc. følger, hvor de trør ut av sine svette fotspor. Det er kun de selv som vet at dersom de blir fratatt muligheten til å få den daglige stimulien treningen gir dem, så er de som dyr i bur - udetonerte bomber! Løsningen er å finne andre fysiske aktiviteter for at frustrasjonen skal få utløp de dagene "klump hipsing" eller "ringtrening" ikke er mulig. Menn vil hevde at sex er et utermket botemiddel, mens kvinner gjerne fremhever at husarbeid er en glimrende måte å ta ut overskuddsenergien på. Betryggende er det da at du evner å se at du ikke har grunn til å være sur - sur for at du har for mye energi? Det faller liksom på stenrgunn. Det gjelder bare å kanalisere energien din i andre retninger, Titan.

Anonym sa...

Tja, bare to skrivefeil der: "stengrunn" og "utmerket", men i skriveiverens vold får vi del bære over med slikt, oder was?

Anonym sa...

vel

Anonym sa...

B og V er plassert rett ved siden av hverandre på tastaturet , ser du, Titan :-)

TITAN sa...

Kjære Anonym,

Du har selvsagt rett - det er slik det er. Man har blitt avhengig er hekta og har havnet på kjøret rett og slett. Hardt er det også. Ditt forslag til løsning var også svært interessant - det må da kunne kombineres, jeg skal sjekke med min kone hva hun synes...

Å lese din første kommentar var svært festlig og de tre neste var jo et eventyret som litt overaskende ble avsluttet med en gåte, "b" er vel strengt tatt ikke involvert?

Rettskriving kan jeg - som du nok har observert - ikke! Jeg så ingen skrivefeil før du satte i gang og antilogikken i siste innlegg hvor den gåtefulle "B"en dukker opp, fikk jeg hjelp til :-)