søndag 27. desember 2009

Jaglandlogikk...

Ha meg unskyldt Torbjørn,

men du er og blir en forbannet "dverg"!

Du har strebet rundt hele ditt liv i alt for store sko, jokket, slikket og kravlet deg frem. Og nå sitter du der nede i Europarådet med millionlønn, herskap og tjenere - en stilling det norske samfunn har brukt titals millioner av skattebetaleres kroner på å få deg inn i. Når det blir snakk om skatten du ikke betaler, hva gjør du da? Jo, du skylder på systemet, din feige faen!

Her har du hevet din smålige pekefinger i en hel mannsalder mot folk som lykkes, harmdirrende på vegne av felleskapet kalt folk snyltere og unnasluntrere (ref. f.eks mitt inlegg under "mobb en kakse...") hvis de etter din målestokk har lykkes for godt. Da nytter det ikke å skylde på at skattesystemet er slik, eller at det var styret som gav meg disse betingelsene - nei, der har Jagland (og for så vidt mange av hans partikoleger) en egen moral: du skal helst komme tilbake med pengene hvis din suksess blir for voldsom...hvis det viser seg at du får mye mer enn Torbjørn mener du trenger...

Men det gjelder selvsagt ikke Torbjørn; nei, for han er det egne regler. Nei, da er det slett ikke nødvendig å være prinnsippiell, å forsøke å rette opp i urettferdighet og skjevheter i systemet. Ikke tenk på det en gang; systemet er håpløst og det har det alltid vært - det eneste fine er at det kommer meg til gode...

Jeg misunner deg ikke pengene, og synes ikke lønnen er mer enn den burde være, men jeg er på grensen til stum av beundring når jeg ser deg argumentere med seriøs mine for at du ikke skal betale skatt, når halve karrieren din er bygget opp på å mobbe andre som ikke betaler skatt.

Du har ingen ryggrad og du er ingen mann!

Ingen kommentarer: